
Szkolenie
Storytelling danych
Zmień dane w przekonujące argumenty biznesowe!
szkolenie online na żywo
7 h
Imienny certyfikat
Samo zbieranie danych to za mało!
Dopiero ich odpowiednia wizualizacja oraz prezentacja pozwala wyciągać trafne wnioski i podejmować lepsze decyzje. Dobrze przygotowane wykresy, tabele oraz odpowiednia „historia” przekładają się na większy wpływ na kluczowych partnerów w organizacji.
W ramach szkolenia poznasz zasady prezentowania danych oraz narzędzia, które wyniosą wizualizację Twoich danych HR na najwyższy poziom.
W ramach szkolenia poznasz zasady prezentowania danych oraz narzędzia, które wyniosą wizualizację Twoich danych HR na najwyższy poziom.
Nie wiesz jak przedstawić dane w prosty i zrozumiały sposób?
Chcesz dobrać do swoich danych odpowiedni sposób wizualizacji?
Chcesz wywierać większy wpływ na odbiorców swoich prezentacji?
Zależy Ci na przekonaniu kluczowych decydentów do Twoich pomysłów?
Chcesz budować historie, która nadadzą Twoim danym sens i zaangażują odbiorców?
Jeśli tak, to szkolenie Storytelling danych
jest właśnie dla Ciebie.
jest właśnie dla Ciebie.
Zapisz się
Dzięki szkoleniu:
Poznaj kluczowe korzyści dla Ciebie:
Storytelling danych to konkretne kompetencje, dzięki którym wykorzystasz dane do wywierania wpływu na innych, przekonywania ich do swoich pomysłów oraz budowania eksperckiego wizerunku.
Twórz zrozumiałe i angażujące odbiorców prezentacje
Wywieraj skuteczny wpływ na swoich słuchaczy z użyciem danych
Wyróżnij się na rynku pracy unikalnymi kompetencjami i zwiększ swoje zarobki
Dla kogo jest to szkolenie?
Na szkoleniu najwięcej skorzystają dyrektorzy, managerowie i specjaliści zatrudnieni w różnych obszarach firmy, którzy regularnie w swojej pracy prezentują wyniki różnego typu analiz i którzy chcą wywierać swoimi prezentacjami większy wpływ na decyzje biznesowe.

Program szkolenia
Moduł 1
Dlaczego NIE wszyscy na świecie kochają dane?
Opowieść vs. dane – co lepiej zapada nam w pamięć?
Dlaczego ludzie tak rzadko korzystają z danych?
Cele wizualizacji i prezentacji danych w biznesie.
Wizualizacji i prezentacja danych vs. statystyczne podsumowania – czyli o tym, że dane nie mówią same za siebie.
Moduł 2
ABC Storytellingu danych
Kluczowe założenia i korzyści storytellingu danych
Trzy warstwy dobrej historii opartej na danych
Przykłady dobrego zastosowania storytellingu danych
Storytelling danych w biznesie – gdzie można go zastosować?
Moduł 3
Budowanie narracji wokół danych
Etapy tworzenia historii bazującej na danych
Schemat dobrej historii danych
Techniki wzmacniające przekaz – Data Point of View
Ćwiczenia uczestników w budowaniu własnej historii opartej o dane z organizacji
Moduł 4
Rozwijanie historii i wzmacnianie jej perswazyjności
Techniki efektywnego rozpoczynania historii opartej na danych
Projektowanie konkluzji/zakończenia opowieści
Tworzenie angażującej historii danych z wykorzystaniem technik: humanizacji danych, humoru, porównań i ukazania skali
Ćwiczenia uczestników w wykorzystaniu dodatkowych technik wzmacniających przekaz
Moduł 5
Kluczowe zasady wizualizacji danych
Przegląd najważniejszych typów wykresów
Dobór wykresu do celu prezentacji i typu danych
Tabele w wizualizacji danych – kiedy i jak stosować?
Wykorzystanie mniej popularnych narzędzi wizualizacji danych: infografiki, isotype, WiT
Moduł 6
Wizualizacja danych na najwyższym poziomie
Wykorzystanie atrybutów przetwarzanych mimowolnie do podniesienia efektywności wizualizacji danych
Wykorzystanie kolorów na wykresach
Upraszczanie i „odchudzanie” wizualizacji
Moduł 7
Interaktywny dashboard a wizualizacja statyczna
Czym jest interaktywny dashboard do prezentacji danych?
Kiedy warto używać dashboardu a kiedy statycznej prezentacji danych?
Narzędzia do tworzenia wizualizacji statycznych i dynamicznych
Moduł 8
Błędy w prezentacji danych
Najczęściej popełniane błędy w wizualizacji danych
Jak prezentować dane, aby unikać błędów?
Ćwiczenia uczestników w wyszukiwaniu błędów w prezentacji danych
Co otrzymasz biorąc udział w szkoleniu?
Imienny certyfikat potwierdzający Twoje nowe kompetencje
60-dniowy dostęp do nagrania ze szkolenia
Materiały ze szkolenia: prezentacja, dodatkowe pliki z wykresami oraz przykładami wizualizacji danych
Nie czekaj aż zabraknie miejsc!
Zapisz się

Prowadzący: Karol Wolski
Nazywam się Karol Wolski, od ponad 12 lat działam w branży HR. Jestem współzałożycielem Mocni w HR. Pomagam firmom i HRowcom we wdrażaniu wskaźników, analityce HR, automatyzacji procesów HR oraz budowaniu HRu opartego na dowodach i danych.
Prowadzę projekty doradcze, szkolenia i warsztaty dla HRowców oraz menedżerów, na których pokazuję jak używać danych oraz wiedzy naukowej w zarządzaniu ludźmi. Za mną już ponad 4500 godzin zajęć dla przedstawicieli różnych firm.
Łączę świat biznesu i nauki. Doświadczenie biznesowe zdobywałem pracując jako menedżer w wewnętrznym dziale HR oraz jako konsultant w firmie szkoleniowo-doradczej. Dziś prowadzę swoją firmę doradczą. Analizy danych oraz metodologii pomiaru uczyłem się podczas interdyscyplinarnych studiów doktoranckich na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz podczas prestiżowej szkoły analitycznej prowadzonej na Michigan University. Prowadziłem badania i analizy zarówno dla firm jak i w ramach grantów badawczych.
W moich warsztatach, kursach oraz projektach doradczych brali udział HRowcy i menedżerowie z m.in.: Grupa Lotos, Capgemnini, Arvato, Innogy, IBM, Carlsberg, Workservice, Polpharma, HCM Deck, Mbank, Pepco,Brainly, X-kom, Moneygram, Leroy Merlin, Agata Meble, KGHM, InPost.
Prowadzę projekty doradcze, szkolenia i warsztaty dla HRowców oraz menedżerów, na których pokazuję jak używać danych oraz wiedzy naukowej w zarządzaniu ludźmi. Za mną już ponad 4500 godzin zajęć dla przedstawicieli różnych firm.
Łączę świat biznesu i nauki. Doświadczenie biznesowe zdobywałem pracując jako menedżer w wewnętrznym dziale HR oraz jako konsultant w firmie szkoleniowo-doradczej. Dziś prowadzę swoją firmę doradczą. Analizy danych oraz metodologii pomiaru uczyłem się podczas interdyscyplinarnych studiów doktoranckich na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz podczas prestiżowej szkoły analitycznej prowadzonej na Michigan University. Prowadziłem badania i analizy zarówno dla firm jak i w ramach grantów badawczych.
W moich warsztatach, kursach oraz projektach doradczych brali udział HRowcy i menedżerowie z m.in.: Grupa Lotos, Capgemnini, Arvato, Innogy, IBM, Carlsberg, Workservice, Polpharma, HCM Deck, Mbank, Pepco,Brainly, X-kom, Moneygram, Leroy Merlin, Agata Meble, KGHM, InPost.
Poznaj opinie o kursie
Szkolenie bardzo dobrze i ciekawie poprowadzone, w przyjazny sposób zaznajamiające z zagadnieniami związanymi z analityką. Dużo treści podanej w przystępny dla odbiorcy sposób, pozwalającej zapoznać się z podstawami analityki i raportowania.
Anna Siwek
HR Specialist
,
Pratt & Whitney
Szkolenie bardzo mi się podobało, myślę, że wiele z niego wyciągnę i pomoże mi w codziennej pracy. Dopiero zaczynam swoją przygodę z raportowaniem i analityką, dlatego wiele kwestii było dla mnie odkryciem. Żałuję, że tak późno znalazłam to szkolenie. Super, że dostajemy materiały, do których będzie można wrócić później.
Izabela Wojtyra
,
Avenga Poland
Warsztat z Karol Wolski 👏
Jak wykorzystać dane i analitykę HR do budowania strategicznej pozycji HR-u w organizacji przyszłości - polecam 😊
Anna Narojczyk
HR Business Partner
,
DahliaMatic Sp. z o.o.
Mnóstwo inspiracji, pomysłów i wiedzy!
Cieszę się, że mam możliwość rozwijać nowe umiejętności.
Warsztat Karol Wolski o analizie danych i budowaniu strategii HR był po prostu rewelacyjny.
Sandra Cykowiak
L&D specialist
,
Namera Szczecin
Bardzo, bardzo praktyczne szkolenie. Przedstawione kluczowe informacje o procesie tworzenie wskaźników HR. Jak rozpocząć proces. Co jest ważna na co uważać. Duży pakiet wskaźników.
Marcin Potoczny
,
BSH Group
Cena szkolenia
1450 ZŁ NETTO
(1 785,50 zł brutto)
14 grudnia 2023
9:00 –16:00
9:00 –16:00
online, MS Teams
Przeczytaj nasze artykuły z praktyczną wiedzą HR.

Chcesz żeby analityka HR dawała wartość twojej firmie? Pamiętaj o tych 4 warunkach.
Analityka HR jest jednym z kluczowych narzędzi wspierających kształtowanie strategii personalnej. Aby jednak mogła ona dostarczać rzeczywistą wartość dla organizacji, musi spełniać kilka warunków.

Automatyzacja wniosków urlopowych z Microsoft 365 - krok po kroku.
Oszczędź nawet 100 000 zł dzięki automatyzacji wniosków urlopowych z Microsoft 365.

Analityka HR - co robią najlepsze firmy?
Co w obszarze analityki HR odróżnia firmy, które osiągają wysokie wyniki od tych, którym wiedzie się gorzej? Jakiego typu działania podejmują? Z jakich narzędzi korzystają?